Sunday, March 27, 2011

Eh2 ! Aku Dah Boleh Jadi Askar Nie .. Nak ke ??? huhu

Haii semua ! sihat ? first skali fiqa nak ucap thnx ye kat korang yang sudi follow blog fiqa yang buruk nie ? hehe ..thnx tau . hargai2 sgt2 ! tapi kalu korang follow pls tgl link , bley la fiqa follow balik kan ..

Ok hari ini fiqa nak cita pasal kenangan fiqa amik pangkat Staf Sarjan Krs .. Huh ! dgr cm best je ... balik sekolah mesti glamour kan ? ofcozzzzz korang mmg glamour la .. ang hitam mcm orang asli pon ada . haha ..

yang nie gambar lama aku . yang nie masa kat sekolah tau saja aku letak kat sini
ok ! dgr ye kawan2 nenek nak brcerita nie . wakaka ! stopp . jangan panggil aku nenek k .
semasa aku dok blajaq dalam kelas kan . tiba cikgu krs pon pgl la aku pergi bilik guru.. Dalam hati pon dh agak dh . mst pasal kursus kenaikan pangkat staf sarjan nie coz kak2 senior ada huru hara kan aku jadi staf ! aiceceh .. dalam hati kembang gila beb .haha ..hah la .. dulu2 la masa aku dok bercinta la . ex aku pon staf gak . kira kami dua vouge la juga . wakaka .. ok dh cikgu panggil tuh best r .. cikgu kata "fiqa kamu pergi ye kursus nie" aku berkata "baik cikgu dengan rela hati dan berbahagi hati ini sebabbbb aku xley pergi kontinjen sekolahh ! arghh demi krs tercinta aku pergi kursus ini .. aku pergi lebih kurang 4 hari la ..

ok aku pergi dengan kawan aku Khuzaimah . pergi sana siap berpakaian lengkap macam askar .. chewwahh ! gila kasar beb .. semua yang pergi sana semua muka kasar2 . haha .. ak da la skit ayu kot . ok abaikan perasan aku yang tahap badak nak beranak . wakaka .. ok pergi sana dah daftar apa semua .kena baris dalam kumpulan .. aku da kumpulan "G".. huhu .. ok hari pertama p asa cm nak balik dah coz gila xtahan nie dengan masa xley lambat2 .. masa mula p kena plih geng pas tuh dirikan khemah ! perghh khemah macam taik bila kamu buat roboh.. bila buat roboh ..seb baik nohh ! nasib kami ok hujan so tido dalam dewan . huh xkuasa beb tido dalam khemah .. grr ! ok xpala korang dah xley tido dalam khemah xpa la .. nie xbley mandi woii !gila kot dalam hidup aku xpenah aku xmandi selama dua hari ! muka pon dah naik hitam badan naik daki macam nasi kandar .. gilaaa! asa cm nak teriak jee .. masa itu ingat nak kol cikgu aku dah soh mai aku dekat kem nie . xsanggup derr . letih gilaa .. tuh baru hari pertama .. pas tuh dah la masa pon cepat gila dh la nak pakai kasut bot tuh pon seksa dengan nak ikat tali2 lagi .. ayooo !.

ok hari kedua .. bangun pagi gosok2 gigi  dengan xsempat nak mandi pergi sembahyangg ! ya allah belengaih derr badan dengan xmandi .. nie hari kedua aku xmandi sehari tau .. gila dh la dekat dua ratus orang pergi amik pangkat nie .ok dengan bunyi siren kami pon pergi berkumpul . ok kami mula berbaris mengikut kumpulan .. ok for your information ye guys ! kami kena makan batang apa xtau asa dia punya getah pa xtau ! ya allah . pahit nak mampoii ! gila tol ..ak asa2 cm nak muntah dah tapi nasib baik ok g . lepas berbaris apa semua. kami di bahagi kumpulan lagi untuk test kami punya ujian dekat tuan kami la .. hah . masa nie paling lawakk ! ok kena test doa kawad .. doa kawad bukan macam doa makan ye kawan2 . doa dia lain . kalau nak tau p sek balik tanya ketua krs korang ye . huhu . hah masa nak test aku p lupa plak doa kawad . aiseymen ! last skali tuan kata ! ok pergi cium tiang dan jerit kuat I LOVE U ! fuyoooo ! gila ke apa beb ! ramai orangg tuh... aku dengan cepat2 p cium tiang dan jerit kuat2 I LOVE U ... nasib baik yang pergi kem nie semua perempuan .. huh .. seb baik kalu pergi ngn lelaki skali . malu la beb .. mana nak letak muka nie .haha... n aku p balik dekat tuan aku buat lagi sekali dan nasib baik lulus ujian nie . hehe ..

ok nie hari ketiga ! hari ketiga nie memang paling lawak ar wey ! kalu korang nak tau kami kena pergi jumpa tuan dah tunjuk kan bakat kami dekat dia ... ok aku dengan kawan aku xtest lagi hah la orang ramai kan .. tapi masa kami kena panggil p test .. tuan komander tuh plak xdak .. aku plak p clap sebut cam nie " pakcik saya nak jumpa tuan apa xtau lupa aku nama dia" dia kata apa tau .. hang panggil aku pakcik . fuh ! gilaaa nak tercabut jantung aku dengar dia jerkah aku .. hah la ..mana la aku nak tau aku tercilap sebut laaa ..pastuh dia kata ok kamu G15 sila bagi arahan dalam KEADAAN SENGAUU ! weyyy gila kot .. mmg lawak gila dh la ramai tuan2 kat situ .. ok fine diorang nak tengok sangat aku bagi arahan dalam kan .. ak pon bagi la .."ayat dia berbunyi cam ini (skuadddd .... skuadddd ... sediaaa .. bergerak ke kanannn , kanannn pusingg) ok cuba korang test dalam keadaan sengau ! mmg lawak rr .. dah tuh tuan tuh xabes lagi nak uji aku .. dia suruh aku kawad dalam keadaan kaki tepangg . huk2 maluuu ! masa tuh abang2 pegawai waren tengokk .. arghhh ! tapi xpa . ada yang kena lagi trok dari aku .. huhu ...ok dah tuan yang nak test aku tuh balik dia panggil aku . dia kata sonok kena test tadi .. aku dengan sekuat hati menjerit best tuan ! dia tengok terkejut . biar p . dah la aku malu boley tanya best ka dak .. kemudian dya suh aku tunjuk kan bakat aku . aku pon tunjuk la bakat aku dengan menyanyii .. ok menyanyi lagu ibu .. dia kata sora aku xbest .. dia p pasang kat radio penyanyi yang nyanyi lagu tuh .. bara gila aku dia kata xsedap, perli aku pulaa .. tapi xtau sbar . kita pergi kem nie kena sabar coz kat sini la dorg nak test kita betul2 . eheh

Ok hari ketiga .. ! yang nie memang best .. haha terima kasih ya allah .. hujan turun so kami xley ada apa2 aktiviti . haha ..kami dok dalam dewan kami belajar ikatan. hah ikatan nie memang bagus la kalu ampa belajaq nohh ! huhu .. bukan apa senang kalu ampa p hutan ka nak ikat kayu balak ka .. nak selamat orang ka mmg bagus la weyy ! p gtau cikgu hampa lepas nie kata ampa nak amik pangkat gak . xrugii weyy ! huhu aku dlu kan mmg asa cm nak balik gak tapi dah dapat kawan apa semua rasa best dapat pengalaman baru bukan senang nak dapat pengalaman macam nie kalu korang nak tau !. ok memandangkan esok kami semua nak balik kami kena buat malam kebudayaan .. huhu best weyy !  kami berlakon cerita labu labi . haha .. besa r .. xdak idea last2 minit so berlakon je la cerita apa pon . haha ...yang nie pon dikira sebagai markah jugak tau kalu xdapat elok xley dapat pangkat staf sarjan .

ok nie ikatan yang aku cerita kat korang tuh ok.


ok ! hari ini paling besttt arr boley balik umah dah . sonok gila kot . tapi pagi tuh kami ada lagi ujian . ya itu ujian apa xtau . haha .. tapi ujian dia kami kena lari sebanyak 3 kilo meter .. fuyooo .. kurus aku beb! kalu cam tuh aku joging tiap2 hari .. mak aku mesti bangga dengan aku sebab berjaya trunkan berat badan . haha .. dah lari tuh xpala dah sampai check point kena conteng muka dengan maker pen derr .. gila trok gila . ada la kena lukis macam kucing macam kena lukis .. xsanggup denn ! tapi alhamdulillah aku lepas jugak ujian ini .. ok dah abes lari tuh kami semua balik ke kem tukar pakaian ..ok lagi sekali aku tekan kan . tukar pakaian dengan xmandi dengan hangat2 teros tuka baju pergi dewan untuk amik sijil kenaikan pangkat . hah busukk . haha . tapi xpa dah di sebablan hari last . aku wat xtau ja ..n then bila nama aku disebut cik narumi bukan nama sebenar . haha .. fuhh wey ak dapat staf gila xsbar nak balik sek nak naik atas pentas dan diumum sebagai staf sarjan . haha besa la chewiii memang cm ni . hik2 ..

ok dah pack beg apa semua ... kami semua pakat tunggu bas nak balik rumahh ! tibaaaaaaaa.. dah la dalam keadaan letih apa semua .. aku dengan kawan aku khuzaimah kena tinggal dengan bassss weyy ! ayoo asa nak nanges, apa la nasib aku ini ..cikgu aku nak mai amik aku dah la jauh dya xtau tempat yang kami p nie ulu sikit . n then ada cikgu sorang nie dya duduk sik kedah sudi nak hantar aku dan kawan aku balik . perghh best gila .. aku melompat arr masa tuh xkira tuan dah aih .. janji aku boley balik rumah boley mandi dua jam .. badan aku dah macam bau apa pn xtau la .. pas tuh bila duduk dalam kereta saja . aku dok wat lawak ja ngn dia . sampai dya nak luku kepala aku,.. haha .. ak kata cikgu nie nsem la .. ala nak saja bodek coz supaya dia xrasa rugi anta aku ngn kawan aku balik jauh2 . haha .. thanx cikgu anta saya balik kenangan saya dekat kem ini saya akan ingat sampai bila-bila.. ^_^

ok nie sijil yang aku dapat . hik n saja ja aku tuka nama aku . haha ..


p/s: sori ye penggunaan aku kepada orang yang lebih tua . ^_^bybye tawan ^_^


No comments:

Post a Comment